Cum vom arăta cu toții în viitor, după jumătate de secol de muncă sedentară la domiciliu și remote?

Cum vom arăta cu toții în viitor, după jumătate de secol de muncă sedentară la domiciliu și remote?

195 de articole

Cum vom arăta cu toții în viitor, după jumătate de secol de muncă sedentară la domiciliu și remote, fără mișcare, într-un spațiu neadecvat pentru birou și fără mobilier ergonomic?

Anna, modelul conceput de Furniture@Work cu ajutorul unui chirurg ortoped cu 18 ani de experiență clinică, nu se prezintă prea bine și încurajator:

-ochi înroșiți și umflați

-spatele cocoșat

-umerii aplecați în față

-mâini și degete cu aspect de gheară

-picioare umflate

-tulburări musculo-scheletale, afecțiuni degenerative și dureri cronice datorate activității statice și posturii greșite

-sindromul de tunel carpian

-dureri de gât și de spate

-sindrom metabolic datorat obezității și supraponderalității (luării în greutate) cu consecințele cunoscute (diabet, boli de inimă, ficat gras)

-probleme accentuate de sănătate mentală (stress, burnout, epidemie de singurătate, izolare socială, depresie și anxietate).

Anna și Emma au amândouă un destin trist

Anna mi-a adus aminte imediat de Emma, modelul uman 3D la scară reală care reprezintă angajatul viitorului și era rezultatul unui studiu realizat pe 3.003 de participanți din Franța, Germania și Marea Britanie încă din anul 2019. Premoniție? Predestinare?

Cocoșați, comprimați, cu gâtul înțepenit, cu mâinile și picioarele umflate, cu varice. Iar ochii? Roșii și uscați! E suficient să stai șase ore pe zi nemișcat pe un scaun, zgâindu-te într-un ecran.

50% dintre lucrătorii intervievați sufereau deja de dureri de ochi, 49% dintre ei aveau frecvent dureri de spate, iar 48% dureri de cap.

Problemele de vedere, obezitatea, migrenele, durerile de cap persistente sunt prezente tot mai frecvent printre bolile profesionale ale angajatului modern.

Ce e de făcut?

1. Mișcarea regulată

2. Schimbarea periodică a poziției și stilului de lucru – alternarea unei perioade de 30 de minute de muncă șezând la calculator cu 30 de minute de muncă în picioare și 30 de minute de ședințe sau discuții din mers (plimbare în natură).

3. Achiziționarea la domiciliu de mobilier ergonomic de birou (scaun, masă/birou de lucru)

4. Pauze periodice de stretching

5. Aplicarea regulii 20-20-20: la fiecare 20 de minute de privire în ecran, luarea unei pauze de 20 de secunde în care privirea este focusată altundeva, la un obiect situat la circa 6 metri distanță.

6. Îndepărtarea de birou a snack-urilor nesănătoase și înlocuirea lor cu gustări sănătoase (fructe, legume, semințe, nuci/fistic, cereale integrale)

7. Câteva zile săptămânal alocate interacțiunilor sociale cu colegii la birou, într-o cafenea sau într-un spațiu de co-working

8. Prioritizarea îngrijirii personale, recuperării active și conexiunilor cu ceilalți pentru a asigura echilibrul dintre muncă și timpul personal și de refacere.

Clinica Socrates

Suntem aici pentru a vă ajuta să treceți victorioși peste suferință, să vă recuperați cât mai repede și complet starea de bine și de sănătate.

Unde ne găsiți?