Profesorul univ. dr. Voicu Mircea Tudorache, medicul șef de secție al Clinicii II Pneumologie din cadrul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeș” din Timișoara a ales să se recupereze la Socrates Clinic pentru completarea tratamentului după o hernie de disc operată în anul 2017.
S-a programat la clinica noastră la două săptămâni după operație, la recomandarea dr. Dan Negoescu, medic primar neurochirurgie și colaborator al Socrates Clinic.
„Din dialogul purtat cu dr. Armand Gogulescu am remarcat că este un om subțire, civilizat și amabil, care știe să își formuleze convingător recomandările. Se observă imediat că este un om citit, cu lecturi diverse atât în interiorul, cât și în afara sferei medicale.
După ce am constatat ușurința cu care pot fi efectuate anumite exerciții în bazin, i-am propus să inventeze o soluție care să te ajute la diminuarea efortului și în sală prin preluarea unei părți din greutatea corpului, așa cum se întâmplă în cazul apei. Credeam că am descoperit roata, dar dr. Gogulescu mi-a răspuns imediat că americanii au făcut deja un asemenea sistem bazat pe chingi, iar domnia sa caută de mult să îl achiziționeze pentru clinică.
Mi-a plăcut că e la curent cu noutățile tehnologice în domeniu și caută să țină pasul cu descoperirile occidentale în privința metodelor și echipamentelor profesionale. S-a informat, a căutat cele mai bune alternative de achiziții și și-a gândit bugetul, ceea ce demonstrează o gândire managerială matură. Disponibilitatea de a face investiții consistente pentru achiziționarea aparaturii de ultimă generație demonstrează centrarea clinicii pe bunul interes al pacientului.
Am mai remarcat un fapt care m-a impresionat la o companie privată orientată firesc spre profit: își modulează discret oferta financiară în funcție de pacient și ține cont de puterea sa de cumpărare și de statutul lui socio-profesional, căutând soluțiile optime de recuperare care să se încadreze în bugetul disponibil al fiecăruia.
În urma consultului profesionist, mi-a fost întocmită o schemă personalizată de tratament care a cuprins în primele 10 zile doar fizioterapie, urmate încă 10 zile de o combinație de fizioterapie și hidrokinetoterapie.
Încă din sala de așteptare aflată la intrarea în clinică, am fost impresionat de ambianța deosebită creată prin designul arhitectural modern și de jocul creativ și odihnitor de culori.
Așezat confortabil într-un fotoliu de calitate, m-am uitat mai întâi în jur și am fost frapat de două aspecte: dictonul în latină inscripționat chiar deasupra recepției – care vorbește convingător despre valorile fondatorilor – și panoul central din sticlă pe care este scris cu litere de diverse intensități ce nu îți sar imediat în ochi și, tocmai de aceea, te determină să fii curios și să te concentrezi pentru a citi toate informațiile despre medici care sunt trecute acolo. Mi s-a părut deștept făcut, cu bun gust și persuasiv, fără a fi însă agresiv.
Personalul de la recepție este civilizat și te abordează corect, după toate regulile comunicării profesionale cu pacienții.
Am lucrat direct cu trei fiziokinetoterapeuți: Răzvan Marian, Marius Lucache și Alexandra Gherman. Încă de la început îți lasă impresia că își cunosc bine meseria. Reușesc să deschidă un dialog profesional cu bolnavul, știu când să insiste și când nu.
Pacientul nu e livrat procesului terapeutic ca un obiect, iar dialogul e purtat cu suflet, nu formal. Ești întrebat zilnic cum te mai simți, dacă ți-e mai bine, dacă te mai doare ceva.
Am fost curios dacă mă tratează cu o bunăvoință particulară doar pentru că știu că sunt medic și profesor universitar. Am ascultat conversațiile purtate după paravanele despărțitoare cu ceilalți pacienți și m-a bucurat faptul că nu m-au abordat diferit. Reușesc cumva să stabilească o relație cu fiecare pacient în parte, să descopere un teren și un limbaj comun de conversație, ceea ce nu e deloc de neglijat.
Au o doză naturală de empatie, te încurajează permanent să te recuperezi sau să îți stabilizezi starea de sănătate și fac acest lucru într-un mod firesc, plăcut și uman.
Un alt aspect care denotă o politică reușită a clinicii este faptul că întregul personal este îmbrăcat în uniforme făcute din același material, în aceeași culoare și poartă ecusoanele la vedere. Denotă profesionalism și lasă o impresie unitară de apreciat.
Am fost des în străinătate în interes profesional și am vizitat diverse clinici de recuperare pneumologică din SUA sau Italia și pot afirma că nu am constatat nicio diferență notabilă între Socrates Clinic și clinicile occidentale de top din perspectiva pregătirii personalului sau calității echipamentelor și infrastructurii terapeutice. Singurul lucru care face diferența și te ajută să realizezi că ești în România este faptul că aici se vorbește românește.”