MedLife se cotează pe Bursa de Valori Bucureşti

MedLife se cotează pe Bursa de Valori Bucureşti

187 de articole

MedLife, cel mai mare operator din piaţa serviciilor medicale private din România, oferă spre vânzare pe bursă pachetul de până la 44% din acţiunile proprii la un preţ maxim de ofertă de 35 lei pe acţiune. 

Pachetul oferit pe bursă ar putea ajunge la 68,75 milioane de euro, ceea ce cotează ansamblul de 100% din acţiunile afacerii MedLife la 156 milioane de euro fără datorii. 

Valoarea de întreprindere a MedLife este mai mare, având în vedere că pe lângă valoarea equity a acţiunilor trebuie adăugate şi datoriile companiei. 

Oferta publică se derulează în perioada 6-15 decembrie 2016 şi este adresată investitorilor instituţionali şi de retail din România, precum şi, printr-un plasament privat, investitorilor instituţionali internaţionali calificaţi din afara SUA. 

O participaţie de 15% din MedLife se adresează investitorilor de retail, iar 85% din pachetul de acţiuni scos la vânzare sunt oferite investitorilor instituţionali. 

Se estimează că admiterea acţiunilor la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti va avea loc la data sau în jurul datei de 21 decembrie 2016, sub simbolul de piaţă M. 

Listarea pe bursa de la Bucureşti a unui pachet minoritar de acţiuni al MedLife este structurată în jurul exitului fondului de investiţii Value 4 Capital (V4C) din acţionariatul MedLife. 

Structura actuală a acţionariatului MedLife este formată din familia Marcu (cu 51% din acţiuni), fondul de investiţii V4C (36,25005%) şi International Finance Corporation, membră a Grupului Băncii Mondiale (12,74995%). 

Familia Marcu nu vinde nici o acţiune în ofertă şi va deţine în continuare 51% din grup la finalizarea acesteia. IFC va deţine cel puţin 5% din acţiunile companiei la finalizarea ofertei. În schimb, V4C intenţionează să iasă complet din acţionariatul companiei cu această ocazie. 

Educație medicală

Investitorii MedLife vor să fructifice înflorirea pieţei private de sănătate din România

MedLife este liderul pieţei private de sănătate din România şi unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale private din Europa Centrală şi de Est, iar listarea sa pe bursă oferă acces investitorilor la piaţa cu cea mai mare rată de creştere a serviciilor medicale private din această parte a Europei. 

MedLife are avantajul de a activa într-un domeniu foarte bun, cu un potenţial mare de dezvoltare în următorii ani, având în vedere situaţia deficitară a finanţării şi calităţii serviciilor sectorului medical de stat. Sistemul de sănătate de stat din România rămâne subfinanţat în comparaţie cu alte ţări europene, cu cel mai scăzut nivel de cheltuieli pentru sănătate atât în valoare absolută, cât şi ca sumă pe cap de locuitor. 

Cu a doua populaţie ca mărime din Europa Centrală şi de Est (după cea a Poloniei), România ar urma să aibă cea mai mare rată de creştere a PIB-ului din toate ţările UE în 2016, iar creşterea veniturilor disponibile ale populaţiei a condus la o creştere a cheltuielilor de consum cu serviciile medicale private. 

Piaţa locală de asigurări private de sănătate este susţinută şi de facilităţi fiscale, fiind prevăzute deduceri anuale de 400 de euro la angajat şi respectiv la angajator. Conform unui studiu realizat de un asigurător local, 25% dintre români au în plan să achiziţioneze o asigurare privată de sănătate în următoarele 12 luni, în timp ce 32% iau în calcul această posibilitate pentru viitor. De asemenea, 68% dintre români nu au încredere în sistemul public de sănătate. Între 2008 şi 2015, volumul de prime brute subscrise pentru asigurările voluntare de sănătate din România s-a triplat, urmând să se dubleze – sau chiar tripleze, conform estimărilor – în perioada următoare, 2015-2019.  

În total, piaţa serviciilor medicale private din România este estimată în prezent la 1,9 miliarde de euro, iar în 2008 era de 1,1 miliarde de euro. Ea s-ar putea dubla în următorii cinci ani, conform estimărilor Diviziei de brokeraj a Raiffeisen, intermediar pentru aducerea MedLife pe bursă, care consideră că piaţa românească privată de sănătate va ajunge la 3,3 miliarde de euro în anul 2021. 

În prezent, piaţa operatorilor privaţi din sănătate are o rată de creştere medie de 10% pe an, iar MedLife, fiind lider de piaţă, poate creşte peste medie, mai ales dacă îşi menţine politica activă de achiziţii, creştere organică şi investiţii în extinderea reţelei. Începând cu anul 2009, MedLife a deschis sau a achiziţionat 83 de unităţi medicale. 

În conformitate cu raportul PMR – companie de studii de piaţă cu expertiză în sectorul de sănătate – din august 2016, rata medie anuală compusă de creştere aşteptată pentru sectorul de servicii medicale private în România pentru perioada 2016-2021 este de 9,5%, un nivel mai accelerat comparativ cu cel din alte pieţe din ECE, cum ar fi Polonia, Republica Cehă şi Ungaria. 

Deocamdată, România reprezintă doar 10% din piaţa privată de sănătate din Europa Centrală şi de Est, o piaţă estimată de compania de cercetare a pieţei PMR Research la 21 miliarde de euro, dar va avea în viitor cea mai rapidă rată de creştere din această zonă, urmând să depăşească piaţa din Cehia până în 2021. 

Cei mai importanţi jucători de pe această piaţă sunt MedLife, cu o cifră de afaceri anuală de 450 milioane lei, urmat de Regina Maria, ce a înregistrat anul trecut vânzări totale de 290 milioane lei, conform datelor Ministerului de Finanţe. 

1 din 4 români au apelat la serviciile MedLife

Grupul controlat de familia Marcu este organizat pe şase linii de afaceri: corporate (care furnizează servicii de medicina muncii şi planuri de sănătate pentru companii, inclusiv pachete de prevenţie în sănătate), clinici, spitale, laboratoare, farmacii şi cabinete stomatologice. 

La data de 30 septembrie 2016, grupul MedLife opera 36 de clinici, 8 spitale generaliste şi specializate, 24 laboratoare cu mai mult de 143 de puncte de colectare de analize medicale, 9 farmacii, 8 cabinete de stomatologie şi servea peste jumătate de milion de abonaţi, cea mai mare bază de clienţi pentru Pachetele de Prevenţie în Sănătate (PPS) din ţară. 

De-a lungul istoriei sale, 5 milioane de pacienţi i-au trecut pragul, adică 1 din 4 români. Întreaga reţea MedLife este deservită de un personal medical format din aproximativ 1.900 medici şi 1.000 asistente medicale. 

Vânzările înregistrate de grupul MedLife în primele nouă luni din 2016 au fost de 361,5 milioane lei (80,8 milioane euro), în timp ce, în 2015, vânzările totale ale grupului însumau 391 milioane lei (88 milioane euro). 

MedLife se concentrează pe deservirea clienţilor privaţi. În 2015, peste 88% din veniturile MedLife au provenit din sumele încasate cash pentru servicii şi din vânzările de pachete de prevenţie în sănătate, în general către clienţi corporatişti. 

Colaborarea dintre Socrates Clinic şi MedLife

Socrates Medical Center a încheiat încă din anul 2011, în regim de exclusivitate pentru Timişoara, un contract de prestări de servicii medicale cu MedLife pentru prestarea şi decontarea serviciilor de recuperare medicală recomandate de medicii specialişti MedLife angajaţilor timişoreni beneficiari de abonamente corporate contractate de angajatorii lor. 

În medie, în fiecare lună, 20% dintre pacienţii Socrates provin din rândul angajaţilor trimişi la recuperare medicală şi tratament fizio-kinetoterapeutic pe baza recomandărilor de specialitate făcute de medicii neurologi sau ortopezi ai clinicii MedLife Timişoara. 

Clinica Socrates

Suntem aici pentru a vă ajuta să treceți victorioși peste suferință, să vă recuperați cât mai repede și complet starea de bine și de sănătate.

Unde ne găsiți?