Tratamentul de recuperare medicală m-a readus la viaţa normală şi am scăpat şi de cuţit, teama mea cea mai mare
„Acum doi ani, când aveam 66 de ani, m-am trezit cu dureri insuportabile datorate unei lombosciatici agravate pe fond de hernie de disc. Ştiam că e o afecţiune cronică degenerativă mai veche de care sufăr, dar atunci s-a intensificat durerea într-atât încât nici nu mai puteam conduce maşina. Nu puteam nici să mă aşez pe scaun din cauza durerii, ambele picioare mă lăsaseră, nu mai mă confruntasem cu acea stare.
Mi s-a transmis de către cunoscuţii mei să mă urc în avion şi să plec la Bucureşti, unde eram aşteptat de un specialist neurochirurg. În câteva ore puteam fi pe masa de operaţie.
Doream însă să evit cu orice preţ, dacă se putea, să ajung la cuţit, să evit riscurile aferente unei operaţii complicate pe coloană. Îl cunoşteam pe tatăl doctorului Armand Gogulescu şi mi-a recomandat să apelez la serviciile de recuperare medicală ale clinicii Socrates.
Nu am regretat. De doi ani, fac regulat recuperare, o dată la şase luni. M-a readus la viaţa normală şi în doar două luni parcă am renăscut. Am scăpat şi de cuţit, teama mea cea mai mare. Pentru aceasta, am respectat întocmai programul făcut de medic pentru că, fiind ofiţer în retragere şi fost inspector de finanţe, sunt obişnuit cu prudenţa, regulile şi disciplina. Nu mai îmi e teamă să fac anumite lucruri şi am redevenit activ pentru că mă simt mult mai stabil, nu îmi mai pierd echilibrul atunci când mă urc la înălţime pe o scară. Pot să urc în pomii din grădină pentru a culege fructe şi m-am urcat şi pe acoperiş ca să bat şindrila.
Readucerea mea la normalitate m-a determinat să recomand clinica şi altor colegi de generaţie, precum şi nepotului actualei soţii, care are 15 ani şi face aici gimnastică medicală de dezvoltare şi întărire a musculaturii.
La Socrates Clinic am întâlnit o atmosferă deosebită şi am fost bine tratat. Există aici o disponibilitate ridicată pentru a discuta cu pacienţii, te întreabă unde te doare, ce simţi şi apoi te ascultă.
Cred că atitudinea imprimată de management este esenţială pentru disponibilitatea personalului. Am remarcat faptul că dr. Armand Gogulescu vine la clinică înaintea celorlalţi medici şi terapeuţi, vizitează tot sediul pentru a se asigura că e totul în regulă înainte de a se deschide pentru pacienţi şi, dacă e nevoie, răspunde chiar la telefon în locul persoanei de la receptie, fără a da dovadă de aroganţă, o boală pe care am întâlnit-o frecvent în clinicile de stat.
Disciplina, ţinuta şi comportamentul corespunzător al personalului, precum şi curăţenia şi civilizaţia din recepţie şi vestiare transmit un model de comportament şi pentru pacienţi. Îţi e ruşine să faci murdărie, te simţi îndemnat să păstrezi spaţiul în starea adecvată în care l-ai găsit.
Separeurile din sala de tratament sunt gândite pentru a asigura un deranj mimim al pacientului şi pentru a-l plimba cât mai puţin prin sala de tratament. Fizioterapeuţii au avut mereu multă răbdare cu mine, mi-au răspuns la toate întrebările, iar muzica plăcută şi curăţenia contribuie din plin la crearea unei ambianţe propice pentru refacerea organismului.”